صنعت چرم سازی (2)
 
چهار شنبه 17 بهمن 1397برچسب:, :: 18:23 ::  نويسنده : چاپ پیکی

مو زدایی و آهک‌ زنی چرم

بعد از لش زدایی می بایست پشم و یا مو و پروتئین‌های غیر الیافی را از سطح پوست از بین برد. برای این کار ابتدا پوست را در محلول آب آهک قرار داده و به آن، سولفید سدیم اضافه می کنند. هر مولکول سولفید سدیم با استفاده از یک مولکول آب هیدرولیز می شود، یک مولکول سولفید هیدروژن سدیم به وجود می آورد که کندن پشم و مو را تسریع می‌کند.  

 

 

 

تبلیغات، تبلیغات پیکی، سایت راهنما مشاغل پیکی       

 

حذف سایر زواید

در این مرحله، غده‌های پوستی بافت های رنگی مو و مواد آهکی که باقی مانده اند بوسیله ماشین های ویژه از بین خواهند رفت. 

حذف آهک

آهکی که باقی مانده است بعد از مرحله قبل، می بایست به طور کامل گرفته شود در غیر این صورت چرم حاصل، شکننده می شود، در سطح آن ترک هایی به وجود می آید که از رنگ آمیزی درست و دقیق آن جلوگیری می گردد. این عمل، بوسیله مواد شیمیایی نظیر نمک های آمونیم، بی‌سولفیت سدیم، اسید سولفوریک و ... صورت می‌گیرد.   

 

نقشه، نقشه گیلان، نقشه راهنما مشاغل گیلان

 

     

قلیایی کردن بوسیله خیساندن در مواد شیمیایی

بعد از عملیات آهک گیری، پوست را در حمامی قلیایی که شامل نمک های آمونیوم می باشد، قرار داده که علاوه بر عمل آهک گیری، اثر آنزیم ها را افزایش بخشیده و خواص مطلوبی از جمله لطافت، قابلیت انعطاف‌پذیر و صاف شدن چرم پدید می آورد. در این مرحله الیاف و بافت های پوست انبساط یافته، سطح رویی پوست تمیز و باقی مانده پروتئین‌ها منجمد و از روی پوست پاک می گردد.  

 

 

چرم، کیف و کفش چرم، کیف و کفش چرم گیلان

        

گرفتن چربی پوست

برای اینکه برخی از پوست ها نظیر پوست گوسفند، خوک و سگ شامل چربی است، می بایست قبل از عملیات دباغی، چربی‌ها حذف شوند. برای این کار چربی را به وسیله هیدروکسید سدیم به صابون تبدیل می کنند، و بعد آن‌ را با آب می‌شویند.  

اسیدی کردن پوست

در این مرحله، پوست را در محلول اسیدی که دارای نمک می باشد، قرار می‌دهند. در این عمل، نمک به دلیل خاصیت تراوش کنندگی که دارد، مانع تورم الیاف می گردد، جذب پوست نخواهد شد. در حدی که محلول اسید در الیاف پوست تا حد اشباع نفوذ می کند و با این عمل، الیاف پوست صاف می شود و پوست حالت نیم دباغی شده پیدا می کند.       

 

گیلان، توریست، گیلان توریست، ییلاقات

 

  

برش زدن و تراش دادن چرم

بعد از مرحله آب گیری از چرم دباغی شده، چرم را به وسیله ماشین برش داده تا به هر ضخامتی که لازم است در‌ بیاید. بعد از مرحله آبگیری و برش زدن، چرم را از ناحیه گوشتی با استفاده از ماشین های غلطکی به ضخامت‌های مورد نیاز،‌ تراش می دهند. برخی از چرم های دباغی شده با مواد دباغی گیاهی را پیش از تراشیدن می بایست پاک و تمیز نمود تا ناحیه گوشتی چرم پاک گردد. پرداخت کردن یا سمباده زدن عبارت است از پاک کردن و همگن نمودن چرم و نیز تراشیدن بخش های آسیب دیده که با استفاده از ماشین انجام می شود. 

 

چرم، کیف و کفش چرم لاهیجان، لاهیجان

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چرم
چرم و چرم سازی
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان چرم و آدرس peykichap.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: